NLF / Ofte stilte spørsmål om medlemskap

Ofte stilte spørsmål om medlemskap

1. Når forfaller kontingenten til betaling?
Kontingenten er gyldig fra den er betalt, og ut kalenderåret. 
Ved fornyelse for ett nytt kalenderår forfaller kontingenten til betaling 31. januar.

2. Jeg har mottatt innbetalingsblankett for kontingent, men ønsker å gjøre endringer på medlemsforholdet mitt. Hvordan gjør jeg det?
Logg inn på http://nlf.no/info/medlemsservice-medlemsdata med medlemsnr. og personlig nøkkel/kode fra SMS (Personlig nøkkel finner du på medlemskortet ditt for inneværende år) Her kan du administrere ditt medlemsforhold når det gjelder personopplysninger og ut/innmelding av klubb. Deretter vil ny giro/medlemskort sendes deg. Betalte medlemskap er gyldig ut året, og utmelding vil bli effektuert pr. 31. desember.

3. Hvor finner jeg medlemsnummer og personlig nøkkel?
Medlemsnummer og personlig nøkkel for inneværende år finner du på medlemskortet ditt. Om du ikke finner medlemskortet kan du sende «NLF» på SMS til 2440. Du vil da få en melding som begynner med ditt medlemsnummer. 
Har du ikke din personlige nøkkel, velg «Send meg en engangskode på SMS» i innloggingsvinduet. Du vil da motta en engangskode som du kan bruke istedenfor personlig nøkkel.

4. Kan jeg motta medlemskort og lisens kun elektronisk?
Logg inn på http://nlf.no/info/medlemsservice-medlemsdata og kryss av for KUN elektronisk. Sjekk samtidig at du har notert rett mailadresse. 

5. Hva er en gyldig kvittering?
Om du ønsker kvittering på medlemskortet og/eller lisensen din, må du huske å bestille kvitteringsoblat i nettbanken når du betaler.
Du kan skrive ut lisens og medlemskort fra medlemsdata, som også er gyldig som kvittering.

6. Jeg mottar ikke blader gjennom medlemskapet mitt?
Kontingent må være betalt før blad blir sendt ut. Blad følger medlemskapet og kan ikke utelates.Om du fortsatt ikke får blad kan du sende e-post til melwin@nlf.no 
Sjekk også at du ligger inne med rett adresse.

7. Hvorfor har jeg fått innbetalingskort for fornyelse av medlemskap når jeg har betalt?
Medlemskort/faktura blir sendt ut pr. post eller e-post, og om du har meldt deg inn i januar kan det være at din betaling og utsendelsen har krysset hverandre.
Det tar en til to virkedager fra du har betalt til det blir registrert hos oss.

8. Jeg får ikke skrevet ut medlemskort eller lisens fra MelWin?
Medlemskap og/eller lisens må være betalt før dette kan skrives ut, se også punktet ovenfor.
Det tar en til to virkedager fra du har betalt til det blir registrert på MelWin. (Rødt beløp = ikke betalt)

9. Har jeg gyldig lisens når medlemskap er betalt?
Nei. Medlemskap og lisens er 2 separate ting. Faktura på medlemskap sendes ut i januar hvert år inntil du meldes ut, mens fornyelse av lisens må du selv sørge for i henhold til krav for din type lisens. Her finner du skjemaer for lisensfornyelser.

Fant du ikke svar på ditt spørsmål? Kontakt oss gjerne!
Kontaktinfo finner du her.