Aktivitet noe laber, eller?

Spørsmål og svar om drift av klubb, årsmøter, valg av styre, idrettsregistrering m.m.

Aktivitet noe laber, eller?

Innlegg Haugberg Roy » 21 Jul 2016 09:34

Hei
Har vært medlem i NAK (1999-2003, da også elevbevis) med opphold til nå når jeg på nytt tar opp denne fantastiske hobbyen, å fly. Har pr. i dag elevbevis mikrofly igjen. Jeg tar ikke mikroflylappen for å fly rundt egen klubbflystripe!

Når det gjelder klubber er det en del aktivitet på lokalt nivå. Noe klubber har stor aktivitet noen klubber har nesten ikke aktivitet. Jeg må si at det er klubbene som har ansvaret for sin aktivet, men det finnes et men.
1. NM med Kongepokla ble avlyst. Ut i fra det jeg har lest er var det lite påmelding. Men hvorfor? Kongepokal er jo en stor premie og skulle trukket mange dyktige piloter.
2. En del klubber har dårlig datakunnskap, samt at informasjon ikke kommer ut til medlemmer, hvorfor? Slipper ikke de med kunnskap til eller årker man ikke å gi det lille ekstra? (selv om medlemmen har et ansvar å innhente informasjon om hva skjer!)
3. En del klubber er ikke innmeldt i Brønnøsyndregistret!!!

Når det gjelder informasjon ut til medlemmer:
Facebook(FB) har kommet for å bli, men ikke alle er like aktiv på FB som meg selv. Mange klubber er på FB, men med så mye informasjonsflyt som går på FB kommer mye informasjon fra klubbene bort når man åpner FB. FB er ikke den beste plattformen for informasjon etter min mening. Mail, SMS-varsling og nettsider er bra informasjonskanaler, samt at klubbene har en årsplan over møter og aktivitet.

Hvorfor er aktiviteten så laber?

Det er slitsomt å være "ny" flyger. For min del bruker jeg mye tid for å finne ut av ting samt å få til en skoletime nå og da! Det finnes mange instruktører, men de har ikke tid. Det føles litt som å kaste penger på teorine ut i løse lufta for så å sitte å se på at andre ferdige piloter fly! Mange nys som skal skole synes det er vansklig å "mase" om å få til skoling, i alle fall når instruktører ikke har tid. Det er dårlig system på klubbnivå mange steder for skolingsperioden, det blir for mye opp til eleven selv å lage et system. Mange nye piloter hopper av for det blir for rotete og man blir aldri ferdig!
Haugberg Roy

Gå til Klubbforumet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest