Spørsmål om forumet?

Spørsmål om forumet?

Innlegg Jon Gunnar Wold » 21 Aug 2012 14:49

Vi tar gjerne innspill om forumet, både ris, ros og forslag. Legg inn melding her!
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Tlf: 41620374
E-post: jgw@nlf.no
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Re: Spørsmål om forumet?

Innlegg RobertNo » 15 Sep 2012 16:24

Jeg finner ikke noen plass hvor man kan lese resultatlister, i det minste fra NM`r som blir arrangert.
Det er vel på sin plass??
RobertNo

Innlegg Jon Gunnar Wold » 26 Sep 2012 21:27

Hei, ja det er et godt forslag. Men det er avhengig av stevnelederne legger det inn, vi har dessverre ikke noe sentral oversikt over det. Kan bare oppfordre til at forumet blir brukt til å rapportere fra stevner.
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Innlegg Bjørn Terje Hansebråten » 11 Jan 2013 14:18

Bare en liten test på en mulig feil.
"Slett innlegg" virker ikke.
Bjørn Terje Hansebråten

Innlegg Jon Gunnar Wold » 11 Jan 2013 22:52

Flott, takk for det. Jeg fikk faktisk slettet da jeg logget inn som System, så det er en tilgangsgreie, får det ikke til som meg selv eller med moderatorpanelet.
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Innlegg Bjørn Terje Hansebråten » 12 Jan 2013 15:18

Jeg har en del problemer med innlogging på forumet. Må få tilsendt nytt passord på e-mail hver gang jeg logger inn. Det står at jeg er logget inn på øverste linje med svart bakgrunn, men det kreves plutselig en egen innlogging på bruk av forumet. Noen mulighet for å bli automatisk innlogget på forumet når man først er innlogget ?
Bjørn Terje Hansebråten

Innlegg Jon Gunnar Wold » 14 Jan 2013 14:22

Vi har samkjørt brukerdatabasene for Drupal (websiden) og forumet (PHPBB) samt MelWin som er NLF medlemsdatabase. Det har vært langt fra problemfritt, så det er kjempefint om dere legger inn her dersom dere har problemer!

Jeg har lagt merke til at jeg selv ikke alltid blir gjenkjent på samme måte, dvs. jeg som har administrator rettigheter kan ikke alltid bevege meg fritt mellom nlf.no og forumet uten å måtte foreta en ny innlogging for å få tilgang til alle funksjoner. Men det er bra det ikke bare er meg, da skal vi se mere på det.

Det at du må få ny kode ved hver innlogging er litt mystisk. Logger du inn i boksen på venstre side på nlf.no, eller klikker du på "logg inn" oppe til høyre i forumet? Det skal ideelt sett være slik at du (om du krysser av for forbli innlogget) skal forbli innlogget.
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Innlegg Bjørn Terje Hansebråten » 14 Jan 2013 15:11

Da tok det vel bare sånn cirka 15 minutter til å få lov til å svare på denne meldingen...... Var logget inn øverst, men når jeg skulle svare på meldingen kreves ny inn logging på forumet. Etter å ha lagt inn brukernavn og passord, ville den ikke lenger. Ble da nødt til å be om å få passordresetting. Fulgte linken i e-mailen, satt nytt passord. MELDING I RØDT: "Denne e-mail adressen er allerede i bruk"

Skal ikke logge ut nå, så får vi se hvordan det går.
Bjørn Terje Hansebråten

Innlegg Jon Gunnar Wold » 14 Jan 2013 15:16

Vanvittig. Jeg skal kontakte leverandør og be om hjelp, det skal absolutt ikke være sånn.
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Innlegg Bjørn Terje Hansebråten » 14 Jan 2013 15:21

Da lot jeg være å logge ut, lukket internettbrowseren, startet den, åpnet e-mailen med svar på melding og fulgte linken. Kom inn uten pålogging, så det virker greit da. Får se hvordan det går hvis jeg logger inn fra en annen maskin en gang.
Bjørn Terje Hansebråten

Gå til Modellfly generell diskusjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest