brannslukknings pulver på mitt radiouystyr

brannslukknings pulver på mitt radiouystyr

Innlegg Glenn Spydslaug » 15 Mar 2013 21:41

hei..jeg hadde et brann tiløp i mitt hus...den ble slukket med pulverapparat...alt mitt radioutstyr var totalt tilldekket med pulver..og det er jo ikke bra for sånt utstyr..sannerings selskapet ISS fikk i oppdrag fra forsikringen min til og ordne opp etter dette...jeg gjorde noen undersøkelser ang dette selv..og fikk raskt beskjed om at dette utstyret var en mulig sikkerhets risiko og bruke etter dette..noe ISS med sin såkalte eksperter mente noe helt annet..dette var bare og tørke av med jiff og blåse rent sa de ...jeg veldi skeptisk til dette ..hva skjer viss jeg står og flyr og radioen svikter pga korosjon av dette salt pulveret ..dette ser jeg som veldi usikkert ..jeg kriger nå med forsikringen om dette ..har vert i kontakt med mange ang dette ..futabas service ledd,inportører,osv,,alle enstemmig i at dette skal ikke brukes..er det noen som har noe form for dokumentasjon på dette ...Hjelp. utstyr for mange tusen kr
Glenn Spydslaug

Re: brannslukknings pulver på mitt radiouystyr

Innlegg Jon Gunnar Wold » 19 Mar 2013 16:18

Hei, hvilken sender er det snakk om?

Jeg forstår din skepsis til utstyr dynket i pulver, men de er ganske tette disse senderne. Jeg ville tatt opp saken med forhandler (Norwegian Modellers) og hørt om de kunne tatt en sjekk av hvordan det ser ut på innsiden. Jeg åpner senderne mine selv, men om du er nervøs for det ville jeg sendt den inn til en sjekk.

PS: Jeg flyttet innlegget til generell diskusjon, da dette ikke har noe med klubbdrift å gjøre.
MVH

Jon Gunnar Wold
Fagsjef Modellfly
Tlf: 41620374
E-post: jgw@nlf.no
Brukerens avatar
Jon Gunnar Wold

Gå til Modellfly generell diskusjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest