Forsikring

Forlag til forbeding av forumet, gode innspill til utvikling av mikroflyseksjonen eller andre gode ideer

Moderatorer: Kurt Hansen, Roger Holm

Forsikring

Innlegg KHØ » 01 Mai 2013 14:52

Slettet ved en feil inlegg/spørsmål om kaskoforsikring.

Innlegget innehodt navnet til et firma som tilbyr kaskoforsikring. Nova Consult i Tønsberg

Espen Thuve
Mob: +47 91 54 32 37
E-post: espen@novaconsult.no
KHØ

Re: Forsikring

Innlegg Odd Inge Haugan » 02 Mai 2013 16:09

Jeg har nå sendt forespørsel til Nova Consult, spendt på hvilken pris det er snakk om! :)
Hangar 35 Den lille flyfabrikken
Odd Inge Haugan

Innlegg Thomas Hauklien » 02 Mai 2013 19:16

Jeg har også sendt :D
-Thomas Hauklien
ROTAX NORGE - MOTORER, DELER, SERVICE OG OVERHALINGER
Sonex #37 - TURBO-INTERCOOLER-INJECTION-CONSTANTSPEED
http://www.edgeperformance.no
Brukerens avatar
Thomas Hauklien

Innlegg Lyche Kai » 30 Des 2013 08:33

Natt til sist søndag skjedde det igjen- en flymotor ble stjålet. Alle som har kjørt E-18 mellom Drammen og Oslo kan nesten ikke unngå å ha sett flyet, som er en gul 180HK Super Cub. Den står på en privat stripe på en gård som er nærmeste nabo til den nå nedlagte veibommen på Kjellstad, helt nederst i Lierdalen.

Det er nesten utrolig at det går an: motoren er skrudd av festene, sier tv2 nett. Tyvene må jo ha drevet på en stund, og uten lys natterstid skal dette godt gjøres. En O-360 er heller ikke akkurat en 582, som en kan ta under armen og rusle avgårde med. Det må ha vært benyttet løfteutstyr? Ingen har selvsagt sett noe!

Dette aktualiserer imidlertid behovet for forsikring. Svært mange av våre mikrofly har som eneste beskyttelse mot tyveri en dukvegg, muligens sikret med en hengelås. Det eneste som skal til for å få adkomst til fly og utstyr, er en Stanley kniv.

Jeg får opplyst at det etter hvert er mange stjålne motorer i omløp, Rotax oppdaterer en SB hvor det figurerer flere hundre serienumre. Jabiru er (heldigvis) ikke så populær, men det er ikke lenge siden det forsvant en motor i Danmark. Det samme gjelder sikkert for alle andre fabrikat også.

Jeg sendte igår en forespørsel om bakke kasko forsikring til et par selskap: brann, tyveri, hærverk osv. Da jeg fløy seilfly var bakkekasko definert til ikke å gjelde fra flyet begynte å rulle i avgang og til det igjen stod stille etter landing. Lurer på hvordan det er nå, kanskje det nå er snakk om en hangar forsikring? Jeg satt branntaksten til 400.000,- og er spent på premien.
Lyche Kai

Innlegg Kristiansen Jarle » 13 Mai 2014 23:34

Her er et selskap som selger forsikringer:
W.R. Berkley Insurance Norway NUF
Gammel Kongevej 1, 2.
DK-1610 Copenhagen V
Denmark

Sisius International
per.evensen@sisiusgroup.com

Noen flere?
Kristiansen Jarle