Overføring fra gammelt til nytt forum !

Forlag til forbeding av forumet, gode innspill til utvikling av mikroflyseksjonen eller andre gode ideer

Moderatorer: Kurt Hansen, Roger Holm

Overføring fra gammelt til nytt forum !

Innlegg Thomas Hauklien » 29 Mar 2013 14:52

Går det an å overføre forumtråder i sin helhet fra det gamle til det nye forumet ? Hvis ikke virker det i mange tilfeller meningsløst å begynne på nytt uten forhistorien inkludert.
-Thomas Hauklien
ROTAX NORGE - MOTORER, DELER, SERVICE OG OVERHALINGER
Sonex #37 - TURBO-INTERCOOLER-INJECTION-CONSTANTSPEED
http://www.edgeperformance.no
Brukerens avatar
Thomas Hauklien

Re: Overføring fra gammelt til nytt forum !

Innlegg KHØ » 30 Mar 2013 19:07

Hei Thomas, dette har blitt diskutert, men jeg har fått som svar at dette ikke er mulig. Det du kan gjøre er å starte en ny tråd med henvisning til din gamle tråd, som jeg har gjort nedenfor:

Lenke til Thomas sine turbobyggesider:

http://www.mikro.nlf.no/index.php?option=com_kunena&Itemid=65&func=view&catid=5&id=1496

Bruker da BB kode URL

Det gamle forumet blir ikke slått av, men skrivetilgangen skal være sperret. Linken over skal dermed fortsette å fungere fremover. Om noen ser en smartere måte å gjøre dette, kom frem med ideen

Kåre
KHØ

Innlegg Svein-Ove » 31 Mar 2013 12:34

Med andre ord. Det går ikke sånn som du tenkte Thomas. Dumt fordi det blir liksom ikke det samme å følge trådene.
Svein-Ove

Innlegg Pål Erik Stolpnes » 31 Mar 2013 20:32

Ser faktisk ikke helt det store problemet med å få overført de gamle sakene, med mindre det gamle forumet hadde en helt spesiell database.

Dette nye forumet har jo helt vanlig mysql-db, eller tilsvarende, som med enkelhet han håndtere å legge inn en "dummy-user" som skribent på de gamle sakene, og legge rått over teksten fra hvert enkelt inlegg inn i meldingstekstfeltet i phpBB-db'n. Dermed kommer også alle henvisninger/lenker fram til sin rett. Litt fikling med sql fra gammel til ny db er vel det som må til.

/Pål Erik
Pål Erik Stolpnes

Innlegg Thomas Hauklien » 02 Apr 2013 20:08

Pål Erik Stolpnes skrev:Ser faktisk ikke helt det store problemet med å få overført de gamle sakene, med mindre det gamle forumet hadde en helt spesiell database.

Dette nye forumet har jo helt vanlig mysql-db, eller tilsvarende, som med enkelhet han håndtere å legge inn en "dummy-user" som skribent på de gamle sakene, og legge rått over teksten fra hvert enkelt inlegg inn i meldingstekstfeltet i phpBB-db'n. Dermed kommer også alle henvisninger/lenker fram til sin rett. Litt fikling med sql fra gammel til ny db er vel det som må til.

/Pål Erik

KJØR !! :D
-Thomas Hauklien
Brukerens avatar
Thomas Hauklien

Innlegg Pål Erik Stolpnes » 02 Apr 2013 21:51

...har ikke dump av den gamle databasen, ei heller navn på tabellene som benyttes i den nye.
Kunne sikkert få til et sql-script som ordnet noe av dette, men da må jeg ha tilgang til rå-dataene.

/Pål Erik
Pål Erik Stolpnes

Innlegg KHØ » 02 Apr 2013 22:16

Og der står jeg også. Skal sjekke med it ansvarlig i nlf i morgen om hva vi kan få tilgang til. Om vi får dataene/tilgangene vil jeg tro det må bli en dugnadsjobb å få dette til.
KHØ

Innlegg Per O. Espegren » 12 Nov 2013 13:39

Til info prøvde jeg linken til gammelt forum idag (både den som er gjengitt i denne tråden, og den som står i menyen på forsiden).

Da fikk jeg dette svar:
"Side ikke funnet
The requested page "/mikrofly/index.php?option=com_kunena&Itemid=65&func=view&catid=5&id=1496" could not be found."

Hadde vært fint hvis det fortsatt var tilgang.
Per O. Espegren

Innlegg Thomas Hauklien » 12 Nov 2013 14:50

Per O. Espegren skrev:Til info prøvde jeg linken til gammelt forum idag (både den som er gjengitt i denne tråden, og den som står i menyen på forsiden).

Da fikk jeg dette svar:
"Side ikke funnet
The requested page "/mikrofly/index.php?option=com_kunena&Itemid=65&func=view&catid=5&id=1496" could not be found."

Hadde vært fint hvis det fortsatt var tilgang.

Helt enig. Hvorfor er det stengt ?
-Thomas Hauklien
Brukerens avatar
Thomas Hauklien

Gå til Forslagskassen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest