Se emne - Aktiviteter i 2013

NLF / Phpbbforum / Se emne - Aktiviteter i 2013

Aktiviteter i 2013

Diskusjon om seilflyging og seilflysport

Aktiviteter i 2013

Innlegg nilsj » 29 Nov 2012 15:10

Hei alle sammen,

Det er en grå og trist årstid, ser fram mot neste sesong! Er det noen terminliste på gang for 2013?

Hilsen Nils-Joar
nilsj

Re: Aktiviteter i 2013

Innlegg nilsj » 10 Des 2012 14:56

Takk Steinar for nok et bra forslag til Terminliste med innhold både for den ene og den andre:

http://nlf.no/seilfly/utkast-til-terminliste-2013

Dersom det pleier å være ledig hyttekapasitet under IK-3 kurs del 2 i juli, kunne det kanskje vært en ide å legge inn en Familieuke samtidig, slik at en kan lokke litt flere familier til senteret.

Kom igjen folkens og få opp aktiviteten litt her på forumet!

Hilsen Nils-Joar
nilsj

Innlegg Kato Kvitne » 11 Des 2012 17:50

Enig med Nils Joar - spennende terminliste, men savner kansje litt nytenkning ?
Vi går i samme sporet år etter år - og til tross for synk, legger vi ikke om kursen...

Ift konkurranse generelt, og NM spesielt har vi slitt med deltagelse de siste årene. Har styret en plan for å gjøre noe med dette ??? Hvor er UKK i dette ?
18m som eget NM er jo nytt av året - men sliter litt å se at det å få enda flere NM vil få flere deltagere. Kansje jeg tar feil ?
Uansett skal det i 2013 kåres 5 norgesmestere (18m, klubb, åpen HK, sportsklasse og Junior) - samme sporet som før med andre ord. Med typisk deltagelse på rundt 5 mann (som er minimum deltagelse) vil vi altså ha totalt 25 deltagere som skal dele på 15 medaljer.....og når vi vet at antallet trolig er lavere (flere stiller i mer enn en klasse) - virker jo dette som gode gamle "sløyferenn" der alle får premie. En liten seilflynasjon som norge burde kansje logisk sett heller fokusere på å kåre EN norgesmester i SEILFLYGING.
Veldig trivelig med flere konkurranser - men enda mer trivelig er det å faktisk konkurrere, og samtidig også se flere i lufta når man er ute på tur. Begynner å bli rimelig lei Mini NM - med 5-6 deltagere.

Hva mener dere andre ? Hvordan kan vi øke deltagelsen på våre konkurranser ?? Spiller det egentilig noen rolle hvilke fly vi flyr - HC systemet er fornuftig nok - den beste piloten vinner uansett :-)
Kato Kvitne

Innlegg arneh » 17 Des 2012 18:58

Kato Kvitne skrev:
> Veldig trivelig med flere konkurranser - men enda mer trivelig er det å
> faktisk konkurrere, og samtidig også se flere i lufta når man er ute på
> tur. Begynner å bli rimelig lei Mini NM - med 5-6 deltagere.
>
> Hva mener dere andre ? Hvordan kan vi øke deltagelsen på våre konkurranser
> ?? Spiller det egentilig noen rolle hvilke fly vi flyr - HC systemet er
> fornuftig nok - den beste piloten vinner uansett :-)

Jeg er enig, det er mye mer interessant at det er mange som flyr i samme konkurransen. Vi er ikke mange nok som flyr konkurranse her i landet til å skulle fly i massevis av klasser.
Men jeg har hvertfall merket meg at det er en god del folk som allerede planlegger å fly sportklasse NM neste år, så vil tro det er mulig å få litt deltager-antall der. Og Norglide vil man vel prøve å få litt aktivitet på. Så foreslår å droppe klubb/åpen-konkurransen, og så kan de deltagerne fordele seg på Norglide (for de som vil fly med vann og ha lengre oppgaver) og sports-NM (for de som foretrekker enklere oppgaver, uten vann) så vi kan få litt mer fokusert deltagelse på noen få arrangement (for min del kunne det godt vært bare ett arrangement også, men så er jeg verken fersk sertifikatpilot som skal fly gammelt skolefly, eller erfaren pilot som skal fly moderne toppfly - kan se at de nok ønsker ganske ulike oppgaver å fly).

Er også litt forundret over at alt skal fortsette å være på Starmoen. Står ikke hvor Norges Cup 1 skal være, men går ut fra at det er på ENSM, som vanlig. Da blir det fire konkurranser der. Er det virkelig noen som tror at vi kan få bra deltagelse på fire konkurranser (og enda flere klasser) på samme sted i løpet av to måneder? Det kan da hvertfall ikke være noenting i siste års deltagertall som skulle kunne tyde på det.

Vet det har vært oppe før, og man ikke blir enig. Men jeg gidder hvertfall ikke dra til Starmoen mer enn en gang i året for konkurranse. Skal jeg fly flere konkurranser på et år så må de andre være andre steder. Og selvom Norges Cup er bra for konkurranser som er nærme, så synes jeg det blir for langt å dra til f.eks. vestlandet for en to-dagers-konkurranse. Det bør vare noen flere dager for at det skal være verdt reisetiden. Men hadde det vært en ukes-konkurranse noen andre steder enn ENSM så hadde jeg nesten garantert vært med, jeg vil oppleve andre steder å fly enn bare ENSM og hjemflyplassen, og konkurranse er en ypperlig mulighet til å få prøvd det :)
Arne Martin Güettler
LN-GPS
arneh

Gå til Seilfly generell diskusjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest