Se emne - SUK avviklet?

NLF / Phpbbforum / Se emne - SUK avviklet?

SUK avviklet?

Diskusjon om seilflyging og seilflysport

SUK avviklet?

Innlegg Endre Kristiansen » 12 Des 2012 07:38

Med ujevne mellomrom tar jeg turen innom for å se hvilke hendelser som er rapportert inn, og lese SUKs gjennomgang og anbefalinger i forhold til disse, siden jeg tror det ligger mye god erfaring og læring i dette.

Nå ser jeg imidlertid at hendelser som ble rapportert inn for nær ett år siden fortsatt ikke er behandlet i SUK. Flere hendelser av samme type har tilsynelatende gjentatt seg i perioden siden SUK behandlet hendelser sist.

Hva er egentlig SUKs mandat? Ligger det her noen føringer om hyppighet på møter og behandlingstid?

For min egen del mister uansett SUK en del av sin troverdighet, dersom hendelser ikke blir sett på før ett år etter at de fant sted. Dersom det er aktuelt å ta opp forklaring osv, har vel neppe dette samme effekt etter såpass lang tid?
Endre
Endre Kristiansen

Re: SUK avviklet?

Innlegg Steinar Øksenholt » 27 Des 2012 18:47

Hei Endre

SUK er ikke avviklet, men din etterlysning av aksjoner på rapporter er høyst beklagelig.

Av ulike årsaker har vi både i 2011 og 2012 havnet veldig - veldig bakpå med rapportskrivingen og publisering.
Det er mitt ansvar som fagsjef å gripe fatt i dette og så snart vi har lagt bak oss juleferie skal vi i januar både få lagt ut rapporter, behandlet de som gjennstår samt finne bedre rutiner for 2013.

/Steinar Øksenholt
Steinar Øksenholt

Innlegg Endre Kristiansen » 20 Feb 2013 11:51

Hei Steinar, og takk for svar.

Kan SUK si noe om progresjonen på fjorårets rapporter, og de nye rutinene som er utarbeidet for oppfølging av nye rapporter, nå som både juleferien og januar er lagt bak oss?
Endre
Endre Kristiansen

Innlegg Steinar Øksenholt » 26 Feb 2013 20:55

Status:
3 store hendelser fra 2011 i utrdening sammen med SHT - ferdigstilt og publisert 31. januar
7 tekniske hendelser fra 2012 - ferdigstilt og publisert 11. februar til teknisk samling

Videre fremdrift:
3-5 hendelser - ferdigstilt og publisert de kommende dager

Rutine:
SUK reviderer rapportskjema innen 1. april.
Fagsjefen avgir nye mottatte rapportert til SUK hver mandag.
SUKs skriver fortløpende rapporer med eget mannskap
Fagsjef involveres i rapportskriven ved behov for utredninger og mer inngående arbeid.
Steinar Øksenholt

Gå til Seilfly generell diskusjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest