Konsesjonene har vært ute på høring, og NLF har gitt sin støtte til begge konsesjonssøknadene. Konsesjonen for Dagali er mer eller mindre en ren forlengelse av den gamle konsesjonen.
For Leirin er dette i tillegg en formell fullføring av overdragelsen av Avinor sin gamle konsesjon til Valdres Flyklubb. Valdres Flyklubb har drevet flyplassen siden den ble stengt for kommersiell trafikk, og har også krav til PPR via MyPPR. Som følge av at konsesjonen nå formelt tilhører Valdres Flyklubb, er alle besøkende pliktig til å følge kravet til PPR.
Det er også tilført et krav om at flyarrangementer (som akro og andre ting som støyer mer enn den normale driften) skal varsles til Nord-Aurdal kommune minimum to uker før arrangementet skal finne sted.
Solcellepark
Avinor jobber for tiden med planer om etablering av solcellepark på flyplassområdet på Leirin. Valdres flyklubb og NLF har vært i møte med Avinor, og jobber iherdig for å sørge for at det fortsatt kan drives luftsport på Leirin.
Det er gode eksempler fra andre land på at flyplass og solcellepark kan drives i kombinasjon.
Både Valdres Flyklubb og NLF fortsetter å jobbe med denne viktige saken.