TMS er allerede mye brukt i motor- sportsfly og seilflyseksjonene, samt ballongseksjonen. TMS benyttes til dokumentasjon av hele løpet, fra teori til praktisk opplæring.
Fallskjerm og modellfly har flyttet sin kompetanse og kompetansebevis inn i TMS, og nå er det naturlig at resten følger etter. Samkjøring og bruk av samme verktøyene på tvers av seksjonene gir oss en mer fremtidsrettet og robust løsning. Samt at vi sammen drar nytte av de samme ressursene, og på den måten får en mer effektiv og økonomisk drift.
Når vi er ferdig vil dette også gi selvbetjent tilgang til kompetanse- og IPPI-bevis.
Dersom vi ikke skulle rekke å få alt ferdig i tide, vil vi få på plass overgangsordninger som ivaretar muligheten til å opprettholde løpende aktiv kompetanse.
Vi har vurdert at dette er beste løsningen i år, siden vi nettopp har gjort dette for modellfly og siden fagsjef for HPS for tiden er sykemeldt. Takk for forståelsen.