Luftfartstilsynet melder at regelverket er nå harmonisert på europeisk nivå og at de ikke lenger har ansvar for produksjon av journaler og komponentkort. Samtidig har det allerede vært mulig å benytte digitale løsninger i tråd med gjeldene regelverk en god stund.
Luftfartstilsynet har satt en begrensning på maks ett eksemplar av reisejournal til per luftfartøy, og når lageret er tomt - er det tomt.
Digitale løsninger er et alternativ, men per i dag dekker ikke myWebLog (som de fleste av våre klubber benytter) kravet fullt ut. NLF jobber med å få myWebLog til å gjennomføre nødvendige endringer slik at kravene er dekket.
Vi jobber også i parallell med en løsning på produksjon av nye papirbaserte journaler, i samarbeid med Pilotbutikken.
Journalene som nå er på vei ut
- Propellerjournal
- Motorjournal
- Komponentkort
- Innmat reisejournal
- Omslagsside reisejournal
- Reisejournal seil og motorseilfly, inkl. omslagsside
- Fartøyjournal