For deg betyr det i praksis umiddelbart vil få svar på de fleste spørsmål selv om om din fagsjef/fagkontakt er på ferie eller av andre grunner ikke er tilstede. Faglige spørsmål vil snarest mulig bli besvart av noen som har inngående kjennskap til det aktuelle fagområdet.
Bedre samhandling på tvers, forenklede rutiner, effektivisert saksbehandling og en økende grad av selvbetjening gjør at vi kan levere mer enn tidligere uten økning i kostnader. NLF har som målsetning at kontingenten over tid skal øke noe mindre enn endringen i konsumprisindeks, disse tiltakene er et viktig ledd for å oppnå dette målet.
Vi håper blant annet å i løpet av året få etablert en møteplass for styremedlemmer og lage en "klubbpakke" for klubber (malverk for klubbreklame, nettsider, etc.).
Medlemsservice er ikke lenger en enkeltperson
For å sikre kontinuitet, og benytte de ressursene vi har på en optimal måte, er ikke medlemsservice lenger enkeltpersoner. Det er en oppgave som løses i fellesskap, og det er derfor viktig at fellesnummeret eller post@nlf.no benyttes.
Optimalisering av interne rutiner
NLF er en kompleks organisasjon med mange systemer og mye informasjon spredt rundt omkring. For å få bedre oversikt, har vi derfor utviklet interne verktøy for å samle, organisere og tilgjengeliggjøre informasjon for alle ansatte i administrasjonen.
Interne rutiner blir dokumentert, slik at vi både gjør det lettere for de ansatte å hjelpe hverandre og slik at vi sikrer at alle medlemmer blir behandlet likt.
Dette gjør oss bedre i stand til å yte service til våre klubber og medlemmer.
Nytt system for saksbehandling
Vi har tatt i bruk saksbehandlingssystemet Elements slik at vi har bedre kontroll på flyten, og sikrer korrekt arkivering av all nødvendig dokumentasjon.
Dette gir oss en mye bedre oversikt, og gjør at vi også er i stand til å oppfylle kommende lovendringer relatert til arkivering av vedtak.