Oppsummering
- Ikke betal via Faktura-knappen i Min idrett
- Velg et av de andre valgene eller betal eFaktura i nettbanken din som før
- Har du mottatt purring med gebyr fra Riverty, ber vi deg sende krav om sletting av gebyret til kundeservice@riverty.no med kopi til post@nlf.no
Hele forklaringen
Når du betaler via Min idrett har du normalt kunnet velge mellom kort og Vipps, nå har også valget "Faktura" kommet.
Mange har blitt forvirret av dette, og trodd det er fakturaen som kommer som eFaktura det er snakk om her. Det er det ikke. Når du trykker faktura her, selger Buypass kravet til kredittselskapet Riverty. Fakturaen blir da umiddelbart markert som betalt hos oss, og Riverty vil gjøre alt de kan for å drive inn pengene. Det er nettopp det de nå har begynt å gjøre.
Å betale en faktura med en faktura er veldig forvirrende og uoversiktlig.
Flere har trykket på dette valget i god tro om at de da kan betale den fakturaen de har fått på eFaktura. Men siden kravet allerede er registrert som betalt, blir betalingen på kontingent-eFakturaen automatisk tilbakebetalt - og kravet står fortsatt som ubetalt hos Riverty.
Vi fraråder all bruk av valget "Faktura" i Min idrett. Å betale eFaktura som kommer fra oss, slik som før, er selvfølgelig helt trygt.
NLF vil aldri legge på purregebyr på medlemskontingent, og i alle fall ikke sende kontingentkrav til inkasso. Trenger du å vente noen dager med å betale, så venter du bare. Å benytte et kredittselskap som Riverty er bare tull.
Dette er en endring som bare er gjort helt uten at NLF har blitt involvert, og vi er like overrasket som dere. Vi beklager allikevel ulempen og ubehaget dette har ført til, og vi jobber alt vi kan for å få reversert dette for de det gjelder. Vi jobber også med å få fjernet dette ugunstige valget helt, slik at ikke flere går i fella.
Har du mottatt purring med gebyr fra Riverty, ber vi deg sende krav om sletting av gebyret til kundeservice@riverty.no med kopi til post@nlf.no.