Luftrom, frekvenser etc for Sportsflygere
|
Luftrom, frekvenser og kart for Sportsfly Et viktig sikkerhetstiltak er å bruke radioen til blindsendinger og oppgi posisjon - høyde og intensjon. Da informerer vi hverandre uten å belaste flygeledere som kan ha fullt opp å gjøre med ruteflyene. Det er viktig at en ikke kommer inn i kontrollert luftrom, og vi har her laget noen enkle kart som viser luftromsinndelingen og de frekvenser en bør bruke i de ulike områdene. Vi har kun registret behovet i Oslo-området, men dette kan utvides til andre områder ved behov.
|
Kart over Oslo-området med frekvenser og maksimale høyder for G-luftrommet. Luftsportblokkene der en kan be ATC om mer høyde er ikke tatt med på det ene settet, men er tegnet inn på det andre. Last ned som en JPG bildefil eller vanlig PDF: Gyldig fra 07SEP13 (PDF) Nytt: Endret område for Oslo og Kjeller. Med luftromsblokker. |